Ajankohtaista

14.03.2024

Jäsenten tyytyväisyys Aariaan korkealla tasolla

Toteutimme jäsentyytyväisyystutkimuksen tammikuussa 2024. Sen tarkoituksena oli saada palautetta Aariassa asioimisesta, palveluistamme ja verkkosivuistamme. Kyselyyn vastasi yhteensä 774 jäsentämme. Jäsentyytyväisyystutkimuksen perusteella olemme onnistuneet työssämme erinomaisesti. Erityisesti saimme kiitosta asiantuntevasta asiakaspalvelustamme ja henkilöstömme asiakaspalveluhenkisyydestä sekä hakemusten käsittelyn luotettavuudesta. Kyselyn perusteella saimme myös arvokasta palautetta asioista, joita voimme vielä kehittää. Puhelinpalveluaikojemme riittävyys mainittiin tällaisena kehityskohteena. Kaiken kaikkiaan jäsentemme tyytyväisyys Aarian palveluihin on korkealla tasolla vastausten keskiarvon ollessa 5,13 asteikolla 1–6 (1 = huono, 6 = erinomainen). Lisäksi NPS-luku, joka mittaa asiakkaiden halukkuutta suositella palvelujamme muille, on vahva 69. Vuoden 2022 vastaavaan tutkimukseen verrattuna tyytyväisyys Aarian palveluihin on parantunut entisestään. Tuolloin vastausten keskiarvo oli 4,94 ja NPS-luku 59.  

Palautteita jäseniltämme:

”Kohdallani kaikki on aina toiminut loistavasti: asiointi on ollut selkeää ja asiat ratkaistaan nopeasti. Kiitos!” ”Olen kaikin puolin tyytyväinen saamaani palveluun. Aariassa on hyvä palvelu ja palveluhenkiset asiakaspalvelijat.” ”Hyvin on neuvottu kiperissäkin tilanteissa, joten mitään ei ole jäänyt epäilyksien varaan.” ”Olen ollut erittäin tyytyväinen ja odotukseni on suorastaan ylitetty useasti.”

Kiitokset henkilöstöpäälliköltämme

”Useimmiten jäsenemme ovat meihin yhteydessä tilanteessa, jossa ansiopäivärahaan liittyvät hakukäytännöt tuntuvat hankalilta ja toisaalta kysymykset omasta toimeentulosta voivat aiheuttaa huolenaiheita. Tämän vuoksi haluamme kohdata jäsenemme asiakaspalvelutilanteissa ystävällisesti, ohjeistaa heitä työttömyysturvaan liittyvissä pulmissa ja kertoa selkeästi, mitä tietoja tarvitsemme hakemuksen sujuvaa käsittelyä varten. Olemme panostaneet asiakaspalveluumme ja kyselyn tulokset osoittavat, että olemme onnistuneet tavoitteissamme hyvin. Kiitos jokaiselle tutkimukseen osallistuneelle jäsenellemme; teidän mielipiteenne ovat meille arvokkaita. Pyrimme jatkossakin kuuntelemaan jäsentemme toiveita ja kehittämään asiakaspalveluamme mahdollisimman jäsenlähtöiseen suuntaan.” - Petteri Syväoja

Tilaa uutiskirjeemme

Tilaamalla uutiskirjeemme saat hyödyllistä ja ajankohtaista tietoa työttömyysturvasta ja Aarian palveluista.