Nyheter

01.12.2022

Avvikande betjäningstider i december och vid årsskiftet

Självständighetsdagen 6.12.2022, annandag jul 26.12.2022 och trettondagen 6.1.2023 är söckenhelger, vilket betyder att förmåner inte betalas ut de dagarna. Det här kan orsaka en liten fördröjning i utbetalningen av förmåner. Vår telefontjänst är också stängd på självständighetsdagen 6.12.2022. Normalt är vår telefontjänst, på numret 020 7655 900, öppen måndagar kl. 9–12, tisdagar kl. 12–14, onsdagar kl. 9–12 och torsdagar kl. 9–12. Du kan använda vår e-tjänst eKommunikation också när vi inte är anträffbara. I eKommunikation kan du se till exempel utbetalningsmeddelanden och betalningsbeslut, och via den kan du skicka oss ansökningar och meddelanden. I slutet av året görs det ändringsarbeten i våra system, vilket orsakar ett avbrott i användningen av både den elektroniska kundtjänsten eKommunikation och vårt utbetalningssystem under perioden 23.–30.12.2022.  

Avbrott i våra system 23.–30.12.2022

Under avbrottet är eKommunikation stängt. Det innebär att det inte är möjligt att sända ansökningar, bilagor eller meddelanden via eKommunikation under avbrottet. Vår telefontjänst är också stängd under avbrottet. Du når oss per telefon igen måndag 2.1.2023, då vår telefontjänst undantagsvis har öppet från 10 till 12. Vi ger mera information om avbrottet senare.